مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 خرداد 1399 ساعت 08:502020-06-02پزشكي

مصرف شیر در مهار عفونت کرونا ویروس موثر است


کارشناس نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: لاکتوفرین موجود در شیر در پاسخ ایمنی میزبان در برابر حمله شدید سندرم تنفسی حاد کرونا ویروس با افزایش فعالیت لنفوسیت ها نقش دارد.

- لاله مظفری امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه در خصوص نقش مصرف شیر در مقابله با بیماری کرونا، اظهار داشت: تحقیقات جدید نشان می دهد لاکتوفرین موجود در شیر در پاسخ ایمنی میزبان در برابر حمله شدید سندرم تنفسی حاد کرونا ویروس با افزایش فعالیت لنفوسیت ها نقش دارد.

کارشناس نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ادامه داد: این پروتیین در اکثر ترشحات از جمله شیر، اشک، بزاق و همین طور به میزان زیاد در گرانول های اختصاصی نوتروفیل ها یافت می شود.

وی افزود: لاکتوفرین شیر شتر 6-2 میلی گرم بر میلی لیتر، شیر انسان 5-1 میلی گرم بر میلی لیتر و شیر گاو  یک درصد تا  چهار درصد میلی گرم بر میلی لیتر است.

مظفری ادامه داد: خواص بیولوژیکی آن شامل تنظیم جذب آهن در روده، محرک رشد سلول های حیوانی، خواص ضد التهابی، تعدیل کننده فعالیت سیستم ایمنی بدن و فعالیت ضد باکتریایی، ویروسی و توموری است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصرف شیر در مهار عفونت کرونا ویروس موثر است

مصرف شیر در مهار عفونت کرونا ویروس موثر است