مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 خرداد 1399 ساعت 06:552020-05-26اقتصادي

اهداء خون در خراسان جنوبی 22 درصد کاهش یافت


مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی از کاهش 22درصدی اهداء خون طی ماه مبارک رمضان در استان خبر داد و گفت: علت اصلی این کاهش ترس مردم به واسطه شیوع کرونا بوده است.

- محمدرضا عاملی در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در ماه رمضان سال جاری هزار و 634 نفر برای اهدا خون به پایگاه های اهدا خون خراسان جنوبی مراجعه کردند که از این تعداد هزار و 289 نفر موفق به اهدا خون خود شدند.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی بیان کرد: از این تعداد اهداکننده خون 89 نفر خانم و بقیه آقا بودند.

وی با اشاره به اینکه در ماه رمضان سال گذشته در خراسان جنوبی دو هزار و 392 نفر برای اهدا خون مراجعه کردند، افزود: از این تعداد هزار و 661 نفر موفق به اهدا خون شدند که در مقایسه با آمار رمضان امسال تعداد مراجعین 32 و اهداکنندگان 22 درصد کاهش داشته است.

عاملی با بیان اینکه شیوع کرونا یکی از مهمترین دلایل کاهش اهدا خون در خراسان جنوبی بوده است، گفت: از طرف دیگر ما به واسطه رعایت فاصله گذاری اجتماعی برای شب های قدر دعوت عمومی برای اهدا نداشتیم چرا که امکان تجمع مردم وجود داشت.

مدیرکل سازمان انتقال خون خراسان جنوبی گفت: اگر بخواهیم آمار اهدا خون در اردیبهشت ماه را مقایسه کنیم در این ماه دو هزار و پنج نفر برای اهدا خون مراجعه کردند که از این تعداد هزار و 586 نفر موفق به اهدا خون شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اهداء خون در خراسان جنوبی 22 درصد کاهش یافت

اهداء خون در خراسان جنوبی 22 درصد کاهش یافت