مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 خرداد 1399 ساعت 04:352020-05-26اقتصادي

آفت شیرین!


خسارت پوره های پسیل پسته روی درختان در دو زمان بیشتر از سایر مواقع سال است، یک زمان در خردادماه که باعث ریزش برگ ها، - ایسنا/خراسان جنوبی مدیر جهاد کشاورزی سربیشه گفت: خسارت پوره های پسیل پسته روی درختان در دو زمان بیشتر از سایر مواقع سال است، یک زمان در خردادماه که باعث ریزش برگ ها، خوشه ها، جوانه ها شده و دیگری در مردادماه که باعث افزایش مقدار دهان بستگی می شود.

مریم جوادی بایگی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: پسیل معمولی پسته، آفت کلیدی درختان پسته بوده و با تغذیه از شیره گیاهی درخت باعث افزایش درصد ناخندانی، پوکی و نیم مغز شدن دانه پسته و افزایش اونس محصول می شود.

وی افزود: در صورتی که جمعیت طغیانی باشد، باعث ریزش جوانه ها و ریزش برگ ها شده و گیاه به شدت ضعیف می شود و محصول سال های آتی را تحت تأثیر قرار می دهد.

مدیر جهاد کشاورزی سربیشه با بیان اینکه پوره های پسیل با فرو بردن خرطوم در سطح برگ ها از شیره گیاهی تغذیه می کنند، بیان کرد: مواد پروتیینی شیره گیاهی را جذب کرده و مواد قندی را به صورت شیره دفع می کنند.

جوادی بایگی با بیان اینکه این مواد قندی در مجاورت هوا خشک شده و به آن شکرک می گویند، افزود: این مواد چسبنده باعث جذب گرد و خاک شده و شاخه و برگ های درختان را بد منظره می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آفت شیرین!

آفت شیرین!