مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 خرداد 1399 ساعت 07:152020-05-21اقتصادي

امکان تامین آب کشاورزی ، 30 درصد بیشتر از میزان متوسط


امسال تا 30 درصد بیشتر از میزان متوسط می توانیم برای کشاورزی آب تامین کنیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، رضا اردکانیان در مراسم آغاز بهره برداری از طرح های ملی در استان سیستان و بلوچستان، افزود: امروز قطار پویش هر هفته الف ب ایران، بعد از استان های تهران، ایلام و مرکزی، در سال 99 در استان سیستان توقف دارد.

وی با بیان اینکه ما به شکرانه نعمت الهی و بارش رحمت، جهش تولید را به معنای واقعی کلمه با استفاده صحیح و بهینه از این نعمت محقق خواهیم کرد گفت: در اولین روز از سومین ماه بهار، شاهد این هستیم که بیش از 300 میلیمتر بارش در سال آبی داشتیم و در مقایسه با 50 سال اخیر، سال آبی 98 و 99، چهارمین سال پربارش کشور است.

اردکانیان با اشاره به اینکه سدها به میزان قابل ملاحظه ای پر شده اند و حجم خالی آن ها برای کنترل و تسکین سیلاب های محتمل است ابراز امیدواری کرد: در خرداد نیز این بارش ها در نقاط مختلف کشور ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به وضعیت بهتر سفره های زیرزمینی با وجود بارش های اخیر گفت: متاسفانه به علت سال های خشک متمادی و البته در برخی نقاط استفاده بی رویه ای که از منابع زیرزمینی شد، ما تقریبا به طور متوسط پنج و هشت دهم میلیارد متر مکعب کسری در سفره های زیرزمینی داشتیم و در دو سال اخیر در وضعیتی هستیم که یک میلیارد متر مکع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امکان تامین آب کشاورزی ، 30 درصد بیشتر از میزان متوسط

امکان تامین آب کشاورزی ، 30 درصد بیشتر از میزان متوسط