مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 اردیبهشت 1399 ساعت 20:502020-05-19اقتصادي

رسیدن امواج کرونا به مناطق زاغه نشین کلان شهرهای جهان


کسانی که در مناطق مسکونی خارج از محدوده زندگی می کنند، به شکل بی تناسبی به مشکلات سلامتی اساسی نظیر چاقی، دیابت و تنش بیش از حد مبتلا هستند.

- گروه غرب از نگاه غرب خبرگزاری فارس: همه گیری ویروس کرونا که تا پیش از این برخی از ثروتمندترین شهرهای جهان را در نوردیده بود، اکنون در حال گسترش در کلان شهرهای کشورهای در حال توسعه است.

هم اکنون مناطق شهری پر ازدحام در برزیل، نیجریه و بنگلادش همگی شاهد افزایش سریع آلودگی کووید19 هستند.

کار ما مطالعه  در مورد شکنندگی و برگشت پذیری چنین شهرهایی و حاشیه های شهری آنها، با هدف تشویق تصمیمات مبتنی بر داده ها در امر سیاستگذاری هاست.

با توجه به سابقه مرگبار ویروس کرونا در اجتماعات حاشیه نشین شهرهایی چون نیویورک و لندن که بیماری شیوع گسترده ای در آنها داشت، اکنون کاملا امکان دارد که این ویروس بخش عمده ای از شهرهای فقیرتر جهان را نابود کند.

نکته ای که نگرانی خاصی رابرمی انگیزد، این است که مناطق زاغه نشین منزلگاه حدود یک میلیارد نفر انسان است؛ یعنی یک نفر از هر هفت نفری که روی زمین زندگی می کنند.

این اقامتگاه های غیررسمی که  حقوق مالکیت نامشخص، خانه های کم کیفیت، خدمات اساسی محدود و ضعف بهداشت از مشخصه های آنها به شمار می رود، موجب تشدید عوامل خطر آفرینی می شوند که گسترش آلودگی را تسریع می کن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رسیدن امواج کرونا به مناطق زاغه نشین کلان شهرهای جهان

رسیدن امواج کرونا به مناطق زاغه نشین کلان شهرهای جهان