مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 اردیبهشت 1399 ساعت 08:102020-05-17حوادث

خمره آذوقه دوره اشکانیان پس از 4 ماه مرمت به قرچک بازگشت


رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قرچک گفت: خمره آذوقه دوره اشکانیان که در حین حفاری دچار آسیب شده بود، پس از 4 ماه مرمت به قرچک بازگشت.

- مریم خدابنده در گفتگو با خبرنگار مهر ، اظهار داشت: با توجه به اینکه در سال گذشته در پی حفر یک قبر در محوطه امامزاده عبدالله (ع) روستای داود آباد، آثاری از یک خمره سفالی به دست امده بود پس از هماهنگی های به عمل آمده با عوامل انتظامی، میراث فرهنگی و دادستانی قرچک، ادامه عملیات حفاری به منظور بررسی دقیق و کارشناسی موضوع به میراث فرهنگی واگذار شد.

خدابنده افزود: با حضور کارشناسان سازمان میراث فرهنگی، کار خاک برداری از کناره های این خمره سفالی که با توجه به نقش و نگار روی آن، به دوره ساسانیان تعلق دارد، انجام شد.

وی گفت: خمره آذوقه دوره اشکانیان هنگام بیرون آوردن از خاک آسیب جدی دید قدمت زیاد این خمره و فشارهای ناشی از وجود لایه های مختلف خاک بر روی آن باعث ایجاد ترک های متعدد در دیواره ها و کف آن شده بود و در هنگام خروج، این شیء تاریخی در چند ناحیه با شکستگی مواجه شد که برای مرمت تحویل کارشناسان اداره میراث استان تهران داده شده بود که این خمره بعد از 4 ماه مرمت توسط کارشناسان موزه ملی روز گذشته وارد شهرستان قرچک و تحویل بخشدار مرکزی شد تا محل مناسبی برای نگهداری خمره دوره اشکانیا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خمره آذوقه دوره اشکانیان پس از 4 ماه مرمت به قرچک بازگشت

خمره آذوقه دوره اشکانیان پس از 4 ماه مرمت به قرچک بازگشت