مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 اردیبهشت 1399 ساعت 05:052020-05-17اقتصادي

چهارمحال وبختیاری ظرفیت ارزشمندی برای توسعه گیاهان دارویی دارد


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت:چهارمحال وبختیاری ظرفیت ارزشمندی برای توسعه کشت گیاهان دارویی دارد.

- حمید رضا دانش در گفت و گو با خبر نگار مهر با بیان اینکه یک هزار و 350 گونه گیاهی در چهارمحال و بختیاری شناسایی شده است، افزود: از این تعداد 270 گیاه جنبه دارویی، خوراکی و صنعتی دارد و 27 گونه خاص استان است که در هیچ از مناطق دنیا رشد نمی کند.

دانش بیان کرد: از مهمترین گیاهان کوهی و محلی استان که در فصل بهار رشد می کند، می توان به قارچ، کنگر، شنگ، موچه، بونسرخ، موسیر، سیرکوهی، کاردین، آویشن، تره کوهی، سیردینگ، ریواس و کلوس اشاره کرد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: برخی از این گیاهان خوراکی در مزارع کشاورزی رشد می کند و برخی گیاهان مرتعی هستند.

دانش گفت: جدای از جنبه خوراکی، این گیاهان امروزه در صنعت داروسازی نیز مصارف زیادی دارند.

وی افزود: بهبود سیستم گوارش، تنظیم اعمال کبدی، ضدعفونی کننده، تب بر و هضم کننده غذا، ضد زخم، کاهش دهنده فشار خون و تنظیم کننده قندخون برخی از خواص دارویی این گونه های گیاهی است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: توسعه کشت گیاهان دارویی در چهارمحال و بختیاری مورد توجه قرار گرفته اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چهارمحال وبختیاری ظرفیت ارزشمندی برای توسعه گیاهان دارویی دارد

چهارمحال وبختیاری ظرفیت ارزشمندی برای توسعه گیاهان دارویی دارد