مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 اردیبهشت 1399 ساعت 08:402020-05-16اقتصادي

زنبورها زمینه اشتغال چند نفر در سمنان را فراهم کردند؟


معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از وجود 59 هزار و 633 کلنی زنبورعسل در این استان خبر داد.

- ایسنا/سمنان معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از وجود 59 هزار و 633 کلنی زنبورعسل در این استان خبر داد.

مصطفی شاه حسینی با بیان اینکه زنبورداری در این استان زمینه حدود یک هزار فرصت شغلی را ایجاد کرده اظهار کرد: استان سمنان با توجه به تنوع اقلیم و وجود مراتع مستعد پرورش زنبورعسل از قابلیت خاصی برخوردار بوده و جذابیت زیادی برای بهره برداران در این بخش فراهم آورده است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس آخرین آمار تعداد 862 زنبوردار با تعداد 59 هزار و 633 کلنی زنبورعسل در سال گذشته در استان فعال بودند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه حرفه زنبورداری در استان سمنان سبب ایجاد فرصت شغلی برای 983 نفر شده است افزود: سال گذشته 418 تن عسل مرغوب در استان تولید شد.

شاه حسینی خاطرنشان کرد: همچنین با فعالیت زنبورداران استان سمنان زمینه تولید سایر فرآورده های زنبورعسل مانند 3 هزار و 400 کیلوگرم گرده گل و یک هزار 700 کیلوگرم موم در این استان فراهم شد.

وی افزود: همین طور برخی از بهره برداران محصولات جانبی با ارزش دیگری مانند بره موم به میزان یک هزار و 300 کیلوگرم و ژله رویال به مقدار 11 کیل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زنبورها زمینه اشتغال چند نفر در سمنان را فراهم کردند؟

زنبورها زمینه اشتغال چند نفر در سمنان را فراهم کردند؟