مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 اردیبهشت 1399 ساعت 17:302020-05-11سياسي

کرونا آیین 900 ساله قشمی ها را لغو کرد/ «عَلَم شمشیری» به حمیری حمل نمی شود


مسؤول هیئت امنای مسجد امام علی بن ابیطالب(ع) قشم از لغو آیین 900 ساله حمل علم در راستای پیشگیری از گسترش کووید-19 در این جزیره خبر داد.

- حاج عبدل بشارتی شامگاه امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در قشم از لغو آیین کهن حمل علم شمشیری به روستای حمیری خبر داد.

وی هدف از این تصمیم را پیشگیری از گسترش کووید-19 در قشم عنوان کرد و افزود: حمل علم شمشیری آیینی 900 ساله برجای مانده از ساکنان موسوم به حیدرآبادی جزیره قشم است که همه ساله با حضور مردم برگزار می شد.

مسوول هیئت امنای مسجد امام علی بن ابیطالب(ع) قشم تصریح کرد: در آیین حمل علم شمشیری که هفتم محرم الحرام و 19 ماه مبارک رمضان برگزار می شود این علم با پای پیاده توسط مردم به روستای حمیری در 11 کیلومتری شهر قشم برده شد.

بشارتی ادامه داد: شمار مردمی که از اقصی نقاط استان هرمزگان برای ادای نذر به پیشواز این علم می آیند بعضا از 700 نفر نیز فراتر می رود.

وی که افزون بر 40 سال است در مسجد امام علی بن ابیطالب(ع) قشم به خادمی و مراقبت از این علم مشغول است، اضافه کرد: پس از برگزاری آیین علم شمشیری در روستای حمیری، در بعد از ظهر همان روز با استقبال گسترده مردم و ادای نذورات به محل نگهداری باز گردانده می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرونا آیین 900 ساله قشمی ها را لغو کرد/ «عَلَم شمشیری» به حمیری حمل نمی شود

کرونا آیین 900 ساله قشمی ها را لغو کرد/ «عَلَم شمشیری» به حمیری حمل نمی شود