مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 اردیبهشت 1399 ساعت 07:162020-05-11اقتصادي

2 هزار هکتار گندم سلسله علیه زنگ زرد سمپاشی شد


عبدالرضا بازدار روز دوشنبه در بازدید از مزارع گندم سلسله اظهار داشت: شهرستان سلسله دارای سه هزار و 800 هکتار گندم آبی و هفت هزار گندم دیم است که 2 هزار هکتار این محصول علیه زنگ زرد سمپاشی شده است.

وی ضمن قدردانی از خدمات و تلاشهای مجموعه مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سلسله در مبارزه با عوامل خسارت زای گیاهی، بر مبارزه جدی تر با آفات و بیماریهای مزارع گندم، به ویژه بیماری زنگ زرد و همچنین سپتوریوز تاکید کرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به مشاهده علائم تنش آبی در مزارع گندم افزود: آبیاری به موقع مزارع توسط کشاورزان و اقدام فوری در راستای مبارزه بیماری زنگ زرد گندم می تواند نقش مهمی در کاهش خسارات بیماری به گندم شهرستان داشته باشد.

بازدار به استفاده بهینه و به موقع از سموم کشاورزی و توجه به توصیه های فنی کارشناسان تاکید کرد و افزود: حضور فعال و پویای کارشناسان در مزارع و رصد و پایش عوامل خسارت زای گیاهان ضروری است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در این بازدید ضمن دیدار باکشاورزان شهرستان و ارائه نکات فنی و توصیه های لازم در خصوص استفاده درست و مناسب از سموم کشاورزی، بر اطلاع رسانی کامل در زمینه مبارزه با بیماری های برگی به ویژه زنگ زرد گندم و سپتوریوز با استفاده از تمام امکانات موجود به ویژه ظرفیت فرمانداریها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

2 هزار هکتار گندم سلسله علیه زنگ زرد سمپاشی شد

2 هزار هکتار گندم سلسله علیه زنگ زرد سمپاشی شد