مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 اردیبهشت 1399 ساعت 07:302020-05-09سياسي

آیت الله رشاد مطرح کرد: روش شناسی مهندسی فقه زیست فناوری


آنچه پیش روی خوانندگان قرار دارد، سلسله مباحثی است برگرفته از دروس خارج فقه آیت الله رشاد که تحت عنوان «فقه مهندسی ژنتیک و جنگ بیولوژیک»، هفت صبح روزهای زوج هفته، - آنچه پیش روی خوانندگان قرار دارد، سلسله مباحثی است برگرفته از دروس خارج فقه آیت الله رشاد که تحت عنوان فقه مهندسی ژنتیک و جنگ بیولوژیک ، هفت صبح روزهای زوج هفته، در مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام رضای تهران ارائه می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، آیت الله رشاد در این درس گفتار مطرح کرد: بسم الله الرحمن الرحیم *ساختاربندی باید آن سان باشد که مباحث دانش از انسجام درونی و تمایز برونی برخوردار گردد در جلسه گذشته راجع به منطق تفریع فروع و تفصیل مسائل فقه مهندسی ژنتیک بحث کردیم.

در این جلسه می خواهیم درباره ساختار فقه زیست فناوری بحث کنیم.

یکی از مسائل مهم هر علمی، از جمله دانش فقه قلمداد می شود ساختار و هندسه علم است، ساختاردهی دانش نو یا بخش جدیدی از دانش موجود به جهت بی پیشینگی، بطور مضاعف ضرور و لازم و در عین حال بسیار دشوار و حوصله سوز است.

ساختاربندی باید آن سان باشد که مباحث و مسائل یک دانش از سویی دارای انسجام درونی گردد و از دیگرسو از تمایز برونی برخوردار باشد؛ چنین مساله ای نیازمند منطق مناسبی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیت الله رشاد مطرح کرد: روش شناسی مهندسی فقه زیست فناوری

آیت الله رشاد مطرح کرد: روش شناسی مهندسی فقه زیست فناوری