مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 اردیبهشت 1399 ساعت 09:352020-05-06اقتصادي

لانه سازی 10 هزار قطعه پرنده در تالاب «کانی برازان» مهاباد


فاروق سخنور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کارشناسان این اداره در پایش ها خود در تالاب بین المللی کانی برازان هزاران جفت پرنده آبزی و کنارآبزی را مشاهده کردند که مشغول لانه سازی و تخم گذاری در نیزارهای حاشیه این تالاب بودند.

وی اضافه کرد: پرندگانی که در این فصل در تالاب بین المللی کانی برازان لانه سازی می کنند شامل انواع مرغابی، چنگر، کشیم بزرگ و کوچک، اردک سرسفید، اردک مرمری، اردک بلوطی و خروس کولی هستند.

وی افزود: برخی از این پرندگان پس از جوجه آوری و با افزایش دما در این منطقه، کوچ خود را به مناطق شمالی تر ادامه می دهند و برخی نیز تا شروع فصل سرما در این تالاب ماندگار می شوند.

اهالی روستاهای اطراف تالاب در این مدت از ترددهای غیرضروری در محدوده تالاب خودداری کنند و همکاری بیشتری با محیط بانان و کارشناسان این اداره داشته باشندوی از اهالی روستاهای اطراف این تالاب خواست در این مدت از ترددهای غیرضروری در محدوده تالاب خودداری کنند و همکاری بیشتری با محیط بانان و کارشناسان این اداره داشته باشند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد افزود: شمار پرندگان موجود در تالاب کانی برازان در مقایسه با سال گذشته افزایش یافته و در حال حاضر هزاران قطعه از انواع پرندگان آبزی و کنارآبزی در این تالاب به منظور لانه ساز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لانه سازی 10 هزار قطعه پرنده در تالاب «کانی برازان» مهاباد

لانه سازی 10 هزار قطعه پرنده در تالاب «کانی برازان» مهاباد