مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 اردیبهشت 1399 ساعت 09:202020-05-06فرهنگي

حفاظت از تپه باستانی دوزده باغیر شهر زرنق


مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از حفاظت از تپه باستانی دوزده باغیر شهر زرنق خبر داد.

- ایسنا/آذربایجان شرقی مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از حفاظت از تپه باستانی "دوزده باغیر" شهر زرنق خبر داد.

احمد حمزه زاده با اشاره به قدمت و ارزش تپه تاریخی دوزده باغیر شهر زرنق از توابع شهرستان هریس، اظهار کرد: در لایه نگاری هایی که پیش از این توسط تیم کاوش و باستان شناسی در این تپه باستانی صورت گرفته آثار، اشیا و آویزهایی از دوره های مختلف تاریخی به دست آمده که قدیمی ترین آنها سفال های مربوط به اواخر دوره نوسنگی یعنی حدود 6500 سال پیش است.

وی تاکید کرد: تپه باستانی زرنق یکی از مهم ترین مواریث تاریخی استان محسوب می شود که محوطه سازی آن جهت حفاظت بیشتر از این سایت تاریخی طی سال جاری در دستور کار این اداره کل قرار گرفته و تا پایان سال جاری به اتمام خواهد رسید.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در ادامه وسعت این سایت تاریخی را بیش از یک هکتار عنوان و به اقدامات انجام گرفته اشاره کرد و گفت: در راستای حفاظت از این سایت تاریخی بی بدیل جهت محوطه سازی اقداماتی نظیر اجرای دیوار سنگی، حصارکشی با فنس فلزی و نصب تابلو انجام گرفته و تا پایان سال جاری مراحل نهایی آن به اتمام خ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حفاظت از تپه باستانی دوزده باغیر شهر زرنق

حفاظت از تپه باستانی دوزده باغیر شهر زرنق