مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 اردیبهشت 1399 ساعت 07:562020-05-06اقتصادي

احیای 11 قنات در استان تهران


امین روشنی روز چهارشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: در سال گذشته 11 قنات در سطح استان احیا شد که این میزان نسبت به سال 97 از رشد 2 برابری برخوردار شد.

وی اظهار داشت: با مطالعات انجام گرفته قرار است طی سال جاری نیز حداقل چندین رشته دیگر از قنوات موجود استان مرمت و احیا شوند.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با اشاره به راه اندازی سامانه قنوات نیز افزود: کلیه قنوات استان در سامانه ملی قنوات ثبت و مشخصات آنها درج شده است.

روشنی تصریح کرد: این موضوع برنامه ریزی برای احیای قنوات در شهرستان های مختلف استان را آسان تر کرده و باعث توزیع متناسب اعتبار در سطح استان می شود.

بیش از 6 هزار هکتار از اراضی کشاورزی به سیستم نوین آبیاری مجهز شد وی درباره اجرای پروژه آبیاری تحت فشار در اراضی کشاورزی استان تهران نیز گفت: سال گذشته 87 پروژه آبیاری تحت فشار به وسعت 6 هزار و 243 هکتار در سطح استان به بهره برداری رسید.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان تهران ادامه داد: همچنین سال گذشته 7 هزار متر احداث کانال احداث شد و همچنین 11 هزار و 415 متر لوله گذاری برای انتقال آب در اراضی کشاورزی استان تهران احداث شد.

وی بیشترین پروژه های آبیاری و احداث کانال را در شهرستان های ورامین و ری اعلام کرد و خاطرنشان کرد: برنامه ریزی کردیم در شهرستان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احیای 11 قنات در استان تهران

احیای 11 قنات در استان تهران