مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 اردیبهشت 1399 ساعت 20:202020-05-03اقتصادي

سود بازار سرمایه در جیب دولت


دولتِ بازارسازرییس اسبق هیأت مدیره سازمان بورس گفت: دولت این روزها بازار سرمایه را نشان کرده و با تمام توان مردم را تشویق به سهامداری می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، روزنامه وطن امروز برای بررسی شرایط این روزهای بازار سرمایه با دکتر حیدر مستخدمین حسینی ، رییس اسبق هیأت مدیره سازمان بورس به گفتگو نشسته است که در ادامه مهمترین بخش های آن از نظرتان می گذرد.

  رشد شاخص های بورس در روزهای اخیر را واقعی و برآمده از دلایل اقتصادی می دانید یا ناشی از هجوم نقدینگی و هیجانی است که به مرور زمان از بین می رود؟  روند صعودی شاخص بورس نگرانی بسیاری را در بین سهامداران به وجود آورده است، البته این نگرانی در بین سهامداران خرد بیشتر است.

این سهامداران با دیده شک و تردید به روند تصاعدی بازار سرمایه می ‎نگرند و سوال اصلی آنها این است: بورس به روند تصاعدی کنونی ادامه خواهد داد؟ پاسخ این سوال منفی است، چرا که بازار سرمایه به هیچ وجه شبیه بازار پول نیست به این معنا که بازار پول نرخ ثابتی دارد و بعضا از تضمین های لازم برخوردار است، در حالی که بازار سرمایه و بورس در هیچ جای دنیا از نرخ مشخص و ثابتی برخوردار نیست.

این یعنی بازار بورس با یک شوک دچار ریزش می شود و متضرران اصلی این بازار قطعا سهامداران خرد هستند و از بازار ملته


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سود بازار سرمایه در جیب دولت

سود بازار سرمایه در جیب دولت