مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 اردیبهشت 1399 ساعت 05:062020-05-03فرهنگي

ساز ناکوک کنسرت هفته فرهنگی اصفهان بر ایوان عالی قاپو


آن طور که برخی کارشناسان به ایرنا می گویند، شاید آنچه هفته گذشته در این کنسرت مجازی روی داده، خطری به لحاظ صوت و میزان جمعیت در مترمربع متوجه تزیینات و سازه عالی قاپو نکرده باشد اما ماهیت این رویداد را نمی توان مثبت و فرخنده قلمداد کرد.

نگرانی آنها از این است که این کنسرت مجازی فتح بابی باشد برای تایید و ادامه تبدیل شدن عرصه بناهای تاریخی در اصفهان به سن کنسرت هایی که هر کدام به بهانه ای توجیه می شوند.

بار اول نیست که در یک بنای تاریخی اصفهان کنسرت برگزار می شود؛ پیشتر کاخ چهلستون شاهد برگزاری کنسرت بوده است و البته این تجربه را بناهای تاریخی دیگر هم در شهرهایی از جمله شیراز و تهران داشته اند.

از این گذشته در اصفهان هرساله میدان نقش جهان، بارها و بارها در رویدادهای مذهبی و مناسبتی از صدای بلندگوهای پرقدرت در امان نبوده و آنچنان به یک امر عادی و پذیرفته شده در این میدان تاریخی تبدیل شده که دیگر کسی معترض به آسیب های ناشی از این رویدادهای پرجمعیت و پرسرو صدا نیست.

اجرای کنسرت در بناهای تاریخی غلط است معاونت فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری برای گرامیداشت همزمانی اختتامیه هفته فرهنگی اصفهان و روز خلیج فارس، نه در میدان نقش جهان که در ایوان فاخر کاخ عالی قاپو اقدام به برگزاری کنسرتی کرد که تمام مجوزهای لازم را از سازمان می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساز ناکوک کنسرت هفته فرهنگی اصفهان بر ایوان عالی قاپو

ساز ناکوک کنسرت هفته فرهنگی اصفهان بر ایوان عالی قاپو