مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 اردیبهشت 1399 ساعت 07:262020-04-21پزشكي

خواص


گیاه لاوندر یا اسطوخودوس به ویژه در فصل بهار کاربرد دارد و تاثیر شگفت انگیزی در کاهش استرس دارد - ، سارا فوضی اظهار کرد: دمنوش گیاهی اسطوخودوس یا گیاه لاوندر در کاهش استرس و اضطراب موثر بوده و به لحاظ گیاه شناسی قسمت های برگ و سبز این گیاه که حاوی اسانس های روغنی هستند قابلیت مصارف داروی دارند.

وی درخصوص ویژگی های این گیاه عنوان کرد: اسطوخودوس گیاهی است چند ساله که به شکل بوته می روید و قسمت های گل گیاه که به شکل سنبله هستند و دارای گل هایی قهوه ای رنگ و بیضی شکل یا در مایه های بنفش در واقع قابلیت مصرف داشته و این گیاه را جمع آوری کرده و به یک دمنوش پر خاصیت از آن استفاده می شود.

فوضی از دیگر مصارف گیاه اسطوخودوس را در وسایل آرایشی و بهداشتی و همچنین استفاده از آن به صورت پماد به دلیل روغن موجود در آن برشمرد و افزود: اسطوخودوس مزاجی گرم و خشک دارد و بسیار مفرح و تقویت کننده بدن و در سلامت سیستم قلبی عروقی و کاهش و تنظیم ضربان قلب و در درمان سرفه، سردرد، سرگیجه، اختلالات کبدی و مجاری ادراری نیز موثر است.

وی اضافه کرد: گیاه اسطوخودوس یکی از گیاهان پرخاصیت در زمینه رفع مشکلات آسم و تنگی نفس افراد بوده و از خواص ضدعفونی بالایی برخوردار است؛ استفاده از دمنوش و عرقیات اسطوخودوس باعث ایجاد آرامش اعصاب و جلوگیری از استرس و اضطراب در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خواص

خواص