مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 29 فروردین 1399 ساعت 03:152020-04-16سياسي

احیای تالاب دشت الله آباد مانع پیدایش کانون ریزگردها می شود


شهرام احمد پور روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تالاب الله آباد واقع در شهرستان های بویین زهرا ، آبیک و نظرآباد به مساحت 100 هزار هکتار واقع در جنوب شرقی استان قزوین به دنبال بارندگی اخیر، احیا و پرآب و دوباره جان گرفته بود که متاسفانه پس از مدت کوتاهی مجددا رو به خشکی می رفت که با ایجاد بندها در مسیر خررود از هدر رفت آب و کویری شدن تالاب جلوگیری شد.

وی افزود: این تالاب که به دلیل خشکسالی سال های گذشته رو به بیابانی شدن گذاشته بود، پیش از این به عنوان مهم ترین کانون انتشار ریزگرد و گرد و غبار در استان قزوین معرفی می شد.

به گفته احمدپور با وجود پرآب شدن و احیای این تالاب پس از سالها، خروج آب موجود در آن از طریق زهکش ایجاد شده در دشت الله آباد نگرانی دستگاه های متولی همچون محیط زیست و آب منطقه ای و همچنین دوستداران محیط زیست را برانگیخته است.

فرماندار شهرستان آبیک ا بیان اینکه تالاب دشت الله آباد طی 15 سال گذشته کاملا خشک شده بود ، اظهار داشت: خشکسالی ، این دشت را اراضی مستعدی برای بیابان زایی و ریزگردها تبدیل کرده بود که سال گذشته بوته کاری شد.

این مسوول تاکید کرد: متاسفانه از سالهای گذشته به دلیل کویری بودن منطقه تعدادی گله دار گوسفند و شتردار در این منطقه چادر برپا کردند و برای اینکه آب وارد محل سکونت آنها نشود سرب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احیای تالاب دشت الله آباد مانع پیدایش کانون ریزگردها می شود

احیای تالاب دشت الله آباد مانع پیدایش کانون ریزگردها می شود