مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 28 فروردین 1399 ساعت 20:302020-04-16اقتصادي

جایگزینی نانو پودر ایرانی ریخته گری طلا و جواهر با نمونه های وارداتی


محققان یکی از شرکت های فناور مستقر در مرکز رشد پژوهشگاه مواد و انرژی با استفاده از نانو ذرات سرامیکی پودرهایی را برای قالب ریزی فلزات گرانبها عرضه کردند که امکان حک جزییات بر فلزات و ایجاد سطح صاف بر روی آنها را فراهم می کند.

- محققان یکی از شرکت های فناور مستقر در مرکز رشد پژوهشگاه مواد و انرژی با استفاده از نانو ذرات سرامیکی پودرهایی را برای قالب ریزی فلزات گرانبها عرضه کردند که امکان حک جزییات بر فلزات و ایجاد سطح صاف بر روی آنها را فراهم می کند.

امیرحسین تقدسی از محققان این طرح در گفت وگو با ایسنا، گفت: در صنعت طلا و جوهرسازی برای آنکه قطعه ای از طلا و جواهر ساخته شود، نیاز است تا مذاب طلا و یا نقره در قالب هایی ریخته شود تا مذاب فرم و شکل قالب طلا و جواهر را به خود بگیرد.

وی با بیان اینکه انجام این فرآیند نیازمند پودرهای خاصی است، اظهار کرد: دوغابی که برای قالب ریزی طلا و جواهر تهیه می شود، باید از روانی خوبی برخوردار باشد تا تمام منافذ و جزییات و ریزه کاری ها بر مذاب طلا و جواهر حک شود، ضمن آنکه این دوغاب باید استحکام بالایی داشته باشد تا وقتی مذاب طلا و جواهر ریخته گری می شود، دوام خود را حفظ کند و شکست در آن ایجاد نشود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جایگزینی نانو پودر ایرانی ریخته گری طلا و جواهر با نمونه های وارداتی

جایگزینی نانو پودر ایرانی ریخته گری طلا و جواهر با نمونه های وارداتی