مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 فروردین 1399 ساعت 11:452020-04-11اجتماعي

دستگاه پایش بیماری قارچی «اسپورتراپ» در مهاباد نصب شد


تورج شمس برهان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این دستگاه به صورت آزمایشی و به منظور پایش بیماری های قارچی در مجاورت دستگاه دیتالاگر در حوزه مرکز جهادکشاورزی مکریان شرقی در روستای اگریقاش این شهرستان نصب شده است.

وی افزود: این دستگاه به طور شبانه روزی روشن بوده و اسپورهای بیماری را در هوا جذب می کند و با بررسی نوار دستگاه زیر میکروسکوپ، اسپورهای آن شمارش می شود و می تواند از آن به عنوان سیستم پیش آگاهی بیماری استفاده کرد.

وی اضافه کرد: در سال های گذشته به خاطر شیوع بیماری لکه سیاه سیب تولیدی در این منطقه خسارت های زیادی به محصول سیب باغداران این منطقه وارد می شد و باغداران چون از زمان دقیق شیوع بیماری خبر نداشتند، گسترش و شیوع این بیماری آنان را متضرر می ساخت.

کارشناس مسوول حفظ نباتات اداره جهادکشاورزی مهاباد ابراز امیدواری کرد که با نصب این دستگاه و پایش مستمر قارچ عامل لکه سیاه درخت سیب و انطباق با داده های دستگاه دیتالاگر ، شاهد اطلاع رسانی به موقع به باغداران و صدور اطلاعیه پیش آگاهی، قبل از بروز خسارت ظرف چند سال آینده باشیم.

شمس برهان افزود: بیماری لکه سیاه سیب از بیماری سرشاخه ها و شاخه ها مانند شانکرها و همچنین بیماری های باکتریایی و قارچی در اواخر زمستان و اوایل بهار تشدید می شود و این عملکرد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستگاه پایش بیماری قارچی «اسپورتراپ» در مهاباد نصب شد

دستگاه پایش بیماری قارچی «اسپورتراپ» در مهاباد نصب شد