مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 21 فروردین 1399 ساعت 14:402020-04-09بين الملل

طالبان: روند آزادی زندانیان از سوی کابل مقدمه ای بر آغاز جنگ است


سخنگوی طالبان، روند آزادی زندانیان خود را سوءاستفاده سیاسی کابل خواند و تاکید کرد با وجود این شرایط طالبان مجبور است به جنگ ادامه بدهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، گروه طالبان نسبت به چگونگی اقدام دولت افغانستان در زمینه آزادی زندانیان این گروه اعتراض کرده است.

ذبیح الله مجاهد دولت های آمریکا و افغانستان را به عدم رعایت موافقت نامه دوحه در زمینه آزادی زندانیان و شروع مذاکرات بین الافغانی متهم کرد و گفت که مطابق این موافقت نامه، مذاکرات بین الافغانی باید در 20 حوت سال گذشته آغاز می شد و زندانیان دو طرف هم باید به خاطر تسهیل این مذاکرات در همین روز از زندان آزاد و تبادله می شدند.

مجاهد افزود که آمریکا مسوولیت داشت تا روند آزادی زندانیان را بدون تاخیر و جنجال آغاز و تکمیل می کرد و در نتیجه آن زمینه برای شروع مذاکرات بین الافغانی فراهم می شد.

سخنگوی طالبان همچنین تاکید کرد که دولت افغانستان (به گفته او، اداره کابل) بنا بر دو دلیل مسوولیت داشت تا در برابر این روند موانع ایجاد نمی کرد: اول این که جزییات موافقت نامه دوحه با مقامات و طرف های سیاسی در کابل در میان گذاشته شده و آن ها نیز آن را پذیرفته اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طالبان: روند آزادی زندانیان از سوی کابل مقدمه ای بر آغاز جنگ است

طالبان: روند آزادی زندانیان از سوی کابل مقدمه ای بر آغاز جنگ است