مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 فروردین 1399 ساعت 13:252020-04-02بين الملل

آشنایی مجازی با جاذبه های دیدنی کردستان/«دل» روستایی شگفت انگیز و رویایی+عکس و فیلم


کردستان یکی از استان ها غربی کشور در نقطه صفر مرزی است که از جاذبه های طبیعی و تاریخی زیادی برخوردار است، اورامانات یکی از مناطق دارای جاذبه های طبیعی کردستان است که دل هر بیننده ای را می رباید.

- خبرگزاری فارس استان کردستان، به اطلاع مخاطبان عزیز فارس می رسانیم که انتشار این گزارش برای سفر به این منطقه در این شرایط بحرانی کشور که درگیر ویروس کروناست، نیست، بلکه هدف آشنایی بیشتر مردم اقصی نقاط کشورمان با جاذبه های طبیعی و تاریخی مناطق کردستان است.

  سروآباد یکی از شهرستان های مرزی کردستان است که از نظر جاذبه های طبیعی دارای تعدد خاصی است که به لحاظ تاریخی، فرهنگی و طبیعی از اهمیت ویژه ای برخوردارند.

سروآباد از سمت غرب با کشور عراق، از شمال به مریوان، از شرق به سنندج و از جنوب به کامیاران محدود می شود، مرکز این شهرستان در فاصله 80 کیلومتری غرب سنندج واقع شده است.

90 هزار کیلومتر از کل مساحت این شهرستان را مراتع و جنگل ، 5 هزار و 792 هکتار آن را زمین های زراعی و 2 هزار و 338 هکتار را اراضی باغی تشکیل می دهد.

شهرستان سروآباد شامل مناطق کوهستانی و سردسیر تا مناطقی با آب و هوای تقریبا معتدل است و حتی در بعضی از نقاط درختان مناطق نیمه گرمسیری جزو درختان بومی منطقه محسوب می شود و این مسئله دامنه برداشت یک نوع محصول را وسیع کرده که حتی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آشنایی مجازی با جاذبه های دیدنی کردستان/«دل» روستایی شگفت انگیز و رویایی+عکس و فیلم

آشنایی مجازی با جاذبه های دیدنی کردستان/«دل» روستایی شگفت انگیز و رویایی+عکس و فیلم