مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 23 اسفند 1398 ساعت 10:252020-03-13اقتصادي

جلوگیری از فرارمالیاتی وکلا با شفافیت حق الوکاله ها در سامانه ثنا


الکترونیکی شدن فرایند ابطال تمبر مالیاتی، ثبت الکترونیکی سوابق مالیاتی وکلا و نظارت پذیر کردن درآمد ابرازی از سمت وکیل توسط موکل را می توان بهینه ترین و در دسترس ترین راهکارهای موجود برای کاهش میزان فرار مالیاتی وکلا دانست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، درآمدهای حاصل از فروش نفت اصلی ترین مسیر تأمین مخارج دولت در ایران است.

وابستگی شدید کشورمان به درآمدهای نفتی ضمن کاهش قوای مدیریتی، باعث آسیب پذیری اقتصاد ایراندر برابر رخدادهای بیرونی شده است.

مطابق با قانون بودجه 98 مخارج دولت 472 هزار میلیارد تومان و سهم فروش نفت در تأمین آن 159 هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است.

وابستگی بیش از 30 درصد بودجه کشور به درآمدهای حاصل از فروش نفت در شرایطی است که مطابق با گزارش دفتر پژوهش کنگره آمریکا فروش نفت ایران در تیرماه امسال به کمتر از 300 هزار بشکه در روز رسیده و برای تحقق درآمد پیش بینی شده کشور نیاز دارد روزانه حداقل 1.

5 میلیون بشکه نفت با قیمت 54 دلار به فروش برساند.

ازاین رو کاهش میزان وابستگی کشور به درآمدهای نفتی از طریق افزایش درآمدهای مالیاتی دولت امری گزیرناپذیر است که تحقق آن درگرو بازنگری شیوه های سنتی و ناکارآمد اخذ مالیات و کاهش میزان فرارمالیاتی در کشور است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جلوگیری از فرارمالیاتی وکلا با شفافیت حق الوکاله ها در سامانه ثنا

جلوگیری از فرارمالیاتی وکلا با شفافیت حق الوکاله ها در سامانه ثنا