مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 23 اسفند 1398 ساعت 04:252020-03-13سياسي

از فرهاد مهراد تا ناطق نوری


بیم و امید مرگ یا زنده ماندن سعید حجاریان، بخش هایی از جامعه را فراگرفت و شماری از جوانان در مقابل بیمارستان سینا تجمع کرده و دست به دعا برداشتند.

- بیم و امید مرگ یا زنده ماندن سعید حجاریان، بخش هایی از جامعه را فراگرفت و شماری از جوانان در مقابل بیمارستان سینا تجمع کرده و دست به دعا برداشتند.

شبیه همین صحنه را سه هفته قبل با انگیزه های سیاسی کمتر و احساسی بیشتر در مقابل بیمارستان جم و برای محمدرضا شجریان دیدیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مهرداد خدیر در عصر ایران نوشت: 22 اسفند 1398، بیستمین سالگرد ترور سعید حجاریان، فعال و نظریه پرداز سیاسی است که اگرچه به سختی آسیب دید اما از آن ترور به هر حال و البته با مشقت فراوان، جان به در بُرد و به رغم مشکلات جدی در تکلم و حرکت، همچنان می اندیشد و می نویسد.

20 سال قبل و ساعت 10:20 روز یکشنبه 22 اسفند 1378 و در حالی که از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی خبری نبود، این خبر به سرعت در شهر پیچید و به خبر اول سیاسی ایران تبدیل شد: سعید حجاریان در خیابان بهشت (ضلع جنوبی پارک شهر تهران) ترور شده است.

او را در مقابل ساختمان شورای شهر ترور کردند.

حجاریان در آن زمان اگر چه بیشتر به عنوان مشاور سیاسی رییس جمهور (خاتمی) و مدیر روزنامه صبح امروز شهرت داشت اما نایب رییس شورای شهر تهران هم بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از فرهاد مهراد تا ناطق نوری

از فرهاد مهراد تا ناطق نوری