مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 اسفند 1398 ساعت 11:162020-03-11اقتصادي

پایش مزارع گندم استان اردبیل برای جلوگیری از خسارت و آفت آغاز شد


یحیی آذرمی روز چهارشنبه در مصاحبه با ایرنا گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی سال زراعی جاری، علائم بیماری قارچی به خصوص سفیدک سطحی و سپتوریوز برگی در مزارع گندم بخش خصوصی و دولتی در مناطق گرمسیر شمال استان در شهرستان های پارس آباد و بیله سوار مشاهده شده است.

وی بیان کرد: با توجه به مساعد بودن شرایط آب و هوایی مناطق شمالی استان به خصوص پیش بینی بارندگی در اوایل هفته آینده، توسعه بیماری قارچی سفیدک سطحی و سپتوریوز برگی دور از انتظار نیست.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به مشاهده علائم اولیه بیماری خطرناک زنگ زرد گندم در روزهای آینده در مزارع شمال استان اردبیل، از کشاورزان خواست تا ضمن بازدید و پایش روزانه مزارع خود، هرگونه علائم آلودگی به بیماری های یاد شده را بلافاصله به کارشناسان مستقر در مراکز خدمات جهاد کشاورزی تابعه اطلاع دهند.

وی همچنین گفت: در ایام تعطیلات نوروز امسال کارشناسان مدیریت حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان اردبیل به صورت کشیک نوبتی در محل خدمت خود حاضر بوده و آماده ارائه خدمات فنی و کارشناسی لازم هستند.

آذرمی اضافه کرد: سموم علف کش و قارچ کش و حشره کش مورد نیاز استان تأمین شده و به مقدار کافی در فروشگاه های عرضه کننده موجود است و در صورت نیاز در اختیار کشاورزان قرار می گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایش مزارع گندم استان اردبیل برای جلوگیری از خسارت و آفت آغاز شد

پایش مزارع گندم استان اردبیل برای جلوگیری از خسارت و آفت آغاز شد