مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 اسفند 1398 ساعت 05:252020-03-11اقتصادي

کرونا و بیکاری کارگران


از ابتدای شناسایی ویروس کرونای جدید در کشور تا ظهر سه شنبه هشت هزار و 42 نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده اند و در مجموع 291 نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و 2 هزار و 731 مورد از ابتدا تاکنون بهبود یافته اند.

بر اثر شیوع این بیماری مدارس و دانشگاه ها تعطیل شده و بسیاری از مشاغل نیز همچون هتل داران، رستوران داران و مراکز خدماتی از رونق افتاده اند و بازارهای نوروزی نیز همچون سال های گذشته رونق ندارند.

در این میان ساخت و سازها نیز با کاهش چشم گیری روبه رو شده که این موضوع جمعیت بسیاری از کارگران ساختمانی را خانه نشین کرده است.

بیکاری کارگران ساختمانی این روزها با نگاهی گذرا به محل تجمع کارگران ساختمانی در شهر، به راحتی می توان این افراد را دید که تا پاسی از شب در انتظار کار و لقمه ای نان هستند.

رضا که 62 سال دارد و با کلنگی در دست تا ساعت هشت شب در ابتدای بلوار طاقبستان کرمانشاه در انتظار پیدا کردن کار بود، به خبرنگار ایرنا، گفت: ماه قبل با وجودی که هوا سرد و کار ساختمانی کم بود، حداقل 2 روز یکبار سرکار می رفتم اما الآن با آمدن کرونا یک هفته است که هیچ پولی در نیاورده ام.

وی که به همراه خانواده اش در خانه ای 20 متری در یکی از محلات حاشیه ای کرمانشاه زندگی می کند، افزود: با پولی که چند وقت پیش در آوردم چند کیلو سیب زمینی و مقدار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرونا و بیکاری کارگران

کرونا و بیکاری کارگران