مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 اسفند 1398 ساعت 07:002020-03-10پزشكي

کودکان زباله گرد در معرض خطرند


انجمن حمایت از حقوق کودکان طی نامه ای از وزیر بهداشت خواست تا با ایجاد شرایط مناسب برای کودکان کار و خیابان جهت جلوگیری از شروع کرونا بین این کودکان، - انجمن حمایت از حقوق کودکان طی نامه ای از وزیر بهداشت خواست تا با ایجاد شرایط مناسب برای کودکان کار و خیابان جهت جلوگیری از شروع کرونا بین این کودکان، توسط نهادهای ذی ربط در محیطی خارج از گودهای زباله گردی و مراکز بازیافت مساعدت و موافقت کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در این نامه با اشاره به سرعت شیوع کروناویروس در کشور نوشته شده است: همان گونه که مستحضرید شیوع سریع کرونا سلامت افراد جامعه را با خطر جدی مواجه کرده است.

کودکان زباله گرد، با توجه به شرایط زیستی و بهداشتی که در ادامه می آید ازجمله افرادی هستند که به شدت در معرض ابتلا به این بیماری اند یا می توانند به عنوان ناقل شناخته شوند.

این نامه می افزاید: کودکان یادشده که عمدتا دور از خانواده و بدون سرپرست هستند و در همان مراکز بازیافت و تفکیک زباله میان حجم انبوهی از زباله های آلوده زندگی می کنند، حداقل دسترسی به مواد بهداشتی را نیز ندارند.

هرچند شهرداری تهران طی بخشنامه ای، زباله گردی در سطح تهران را توسط پیمان کاران بازیافت ممنوع اعلام کرده است، اما گزارش ها و شواهد عینی نشان می دهد همچنان این کودکان در شهر به جست وجوی زباله م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کودکان زباله گرد در معرض خطرند

کودکان زباله گرد در معرض خطرند