مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 اسفند 1398 ساعت 07:262020-03-09سياسي

«سیمای شاهرود» کاوشی در تاریخ شاهوار


سیمای شاهرود بانام دوم بوستان کویر به قلم جعفر رعایتی (ابراهیمی) کتابی خواندنی درباره تاریخ و ویژگی های شهرستان شاهرود در کوهپایه جنوبی رشته کوه البرز و نوار شمالی دشت کویر است که به همت انتشارات سازمان تبلیغات اسلامی منتشر و روانه بازار شده است.

این کتاب به خصوص در آستانه نوروز و بهار می تواند پیشنهاد خوبی برای مطالعه باشد به خصوص برای کسانی که به استان سمنان سفرکرده و یا به قصد زیارت امام رضا (ع) از شاهرود عبور می کنند.

سیمای شاهرود به هم وطنانمان با زبانی ساده شاهوار را می شناساند.

این کتاب با فصلی به نام شاهرود در گذرگاه تاریخ آغاز می شود که در آن پیرامون هسته اولیه شهر، داده های باستان شناسی، نمای قدیمی شهر، علت نام گذاری و وجه تسمیه شاهرود، شاهرود در سفرنامه ها و آتشکده آذر فرنبغ و تابش نور مباحثی مطرح می شود تا شمایی کلی از تاریخ دیار شاهوار برای مخاطبان به تصویر کشیده شود.

این کتاب مانند دیگر کتاب هم سلک خویش، که در راستای معرفی بخشی از ایران زمین نگارش می شوند، سعی بر شناساندن موقعیت جغرافیایی شاهرود نیز دارد و سپس به جاذبه های دیدنی و تاریخی و طبیعی آن اشاره می کند.

شناساندن مفاخر شاهرود و دیار شاهوار مانند شیخ ابوالحسن خرقانی، بایزید بسطامی، آیت الله اشرفی، آیت الله العظمی سید محمود شاهرودی، آیت الله خراسان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«سیمای شاهرود» کاوشی در تاریخ شاهوار

«سیمای شاهرود» کاوشی در تاریخ شاهوار