مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 اسفند 1398 ساعت 06:452020-03-08پزشكي

کرونا باعث مراجعه کمتر اهداکنندگان خون شده است


بیماران تالاسمی که از مصرف کنندگان همیشگی خون هستند توجه داشته باشند که خون مورد نیاز آنها، در مراکز درمانی و بیمارستانی تامین است و نگران تامین خون و همین طور کیفیت خون نباشند.

- بشیر حاجی بیگی روز یکشنبه افزود: اکنون در برخی استان ها میزان اهدای خون کاهش یافته که به دلیل ترس مردم از کرونا و تعطیلی مدارس و دانشگاه ها و حضور کمتر در جامعه است که استقبال کمتری هم برای اهدای خون می شود.

وی ادامه داد: خون مورد نیاز کشور با استفاده از شبکه خون رسانی ملی تامین می شود و با تقویت این شبکه، خون و فرآورده های خونی مورد نیاز بیمارستان ها و مراکز درمانی تامین می شود.

سخنگوی سازمان انتقال خون با بیان اینکه تا این لحظه همه خون مورد نیاز بیمارستان ها و مراکز درمانی تامین شده، تاکید کرد: سازمان انتقال خون با تقویت شبکه خون رسان کشور اجازه نمی دهد که هیچ اشکالی در توزیع خون به بیمارستان ها و مراکز درمانی پیش بیاید.

حاجی بیگی اعلام کرد: اهدا کنندگان و همین طور بیماران نیازمند به خون توجه و اطمینان داشته باشد که برای تمام مراجعه کنندگان اهدای خون معاینات پزشکی و مشاوره های پزشکی لازم انجام می شود و حتی اگر اهدا کننده ای علائم سرماخوردگی داشته باشد، خون اهدا نمی کند و این فرد تا یک ماه و تازمان بهبودی کامل از اهدای خون معاف است و بعد ازسپری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرونا باعث مراجعه کمتر اهداکنندگان خون شده است

کرونا باعث مراجعه کمتر اهداکنندگان خون شده است