مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 اسفند 1398 ساعت 08:402020-03-07پزشكي

صدای بیماران اوتیسم را بشنویم


مدیرعامل انجمن اوتیسم اصفهان با بیان اینکه تاکنون دلیل مشخصی برای ابتلا به اوتیسم ثابت نشده، ولی ژنتیک و عوامل محیطی در ابتلا به این بیماری تاثیرگذار است، - ایسنا/اصفهان مدیرعامل انجمن اوتیسم اصفهان با بیان اینکه تاکنون دلیل مشخصی برای ابتلا به اوتیسم ثابت نشده، ولی ژنتیک و عوامل محیطی در ابتلا به این بیماری تاثیرگذار است، گفت: طبق آمار پسران 4 برابر بیشتر از دختران به اوتیسم مبتلا می شوند، اما شدت بیماری در دختران بیشتر است.

رویا قرائتی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه این انجمن حدود 630 مددجوی تحت پوشش دارد، اظهار کرد: بیماری این کودکان از طریق غربالگری خاصی تشخیص داده نشده، بلکه خانواده این افراد با مراجعه به روانپزشک متوجه بیماری شده و بعد از آن هم به انجمن اوتیسم اصفهان ارجاع داده شده اند.

وی با اشاره به اینکه کودکان مبتلا به اوتیسم دچار سه مشکل گفتاری، ارتباطی و شناختی هستند، افزود: اصلی ترین مشکل بیماران ارتباطی است، به این صورت که این کودکان در مواجه با افراد دیگر نمی توانند ارتباط به هنگام و به موقع برقرار کنند.

مدیرعامل انجمن اتیسم اصفهان با اشاره به اینکه این کودکان با بیماری اتیسم متولد می شوند، افزود: این بیماری یک طیف است و نمی توان کودکان مبتلا را مانند هم دانست، در سال های گذشته این بیماری توسط روان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صدای بیماران اوتیسم را بشنویم

صدای بیماران اوتیسم را بشنویم