مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 اسفند 1398 ساعت 08:302020-03-07اجتماعي

چه عواملی حیات تالاب کجی نمکزار را تهدید می کند؟


مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: دو عامل مهم حیات تالاب کجی نهبندان را تهدید می کند که یکی از آن ها برداشت بیش از حد آب از سفره های زیرزمینی و دیگری چرای دام و به خصوص شتر از تاغزارها است.

- حسن اکبری در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: کنوانسیون مربوط به تالاب های مهم بین المللی، به ویژه تالاب های زیستگاه پرندگان آبزی معروف به کنوانسیون رامسر پیمانی بین المللی برای حفاظت از تالاب ها و حیوانان و گیاهان وابسته به آن ها (به ویژه پرندگان آبزی) است که در سال 1971 میلادی در شهر رامسر به تصویب رسید.

وی با بیان اینکه هرجا که آب به صورت طبیعی وجود داشته باشد به آن تالاب می گویند، افزود: تالاب ها ممکن است همواره دارای آب باشند یا اینکه گاه خشک و گاه آب دار باشند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی با بیان اینکه مشخصه اصلی تالاب ها ماندگاری نسبی آب در آن ها است، تصریح کرد: مهم ترین کانون تالابی استان، تالاب کجی نمکزار نهبندان است که به شکل کاسه ای بوده و آب حوزه آبریز اطراف وارد آن می شود.

اکبری با بیان اینکه در اطراف این تالاب، پوشش گیاهی درختی و درختچه ای شکل گرفته است، اظهار کرد: این تالاب کارکردهای مختلفی می تواند ایفا کند که کارکردهای بیولوژیکی، حفاظت خاک و تلطیف هوای اطراف و کارکردهای گردشگری از جمله مهم ترین آن هاست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چه عواملی حیات تالاب کجی نمکزار را تهدید می کند؟

چه عواملی حیات تالاب کجی نمکزار را تهدید می کند؟