مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 اسفند 1398 ساعت 07:502020-03-07اقتصادي

10 هزار اصله نهال در مسیر جاده بین المللی گلستان-مشهد غرس شد


رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گالیکش گفت: در راستای توسعه فضای سبز و در هفته منابع طبیعی 10 هزار اصله نهال در 35 کیلومتر از مسیر جاده بین المللی گلستان به مشهد غرس شد.

- صفر سیجانی صبح امروز در حاشیه درختکاری مسیر جنگل گلستان به مشهد در گفت وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: در هفته منابع طبیعی و در راستای توسعه فضای سبز 10 هزار اصله نهال در مسیر جاده آسیایی و بین المللی گلستان به مشهد با حضور مسوولان غرس شد.

وی با اشاره به طرح تنفس 10 ساله جنگل ها و توقف بهره برداری از آنها افزود: 50 دوره آموزشی در جوامع روستایی در راستای توانمندسازی جوامع محلی و مدارس برای آگاهی بخشی مردم از این طرح برگزار شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گالیکش ادامه داد: 18 هزار اصله نهال درختان مثمر و غیرمثمر در این هفته بین مردم شهرستان گالیکش توزیع می شود.

وی درباره فعالیت های منابع طبیعی در راستای پرورش قارچ ترافل خاطرنشان کرد: پرورش و جمع آوری قارچ ترافل به بخش خصوصی واگذار شد و قرار است در ازای جمع آوری این قارچ 80 هکتار از اراضی منابع طبیعی و ملی حوزه شهرستان را نهالکاری کند.

سیجانی گفت: امسال با عقد قرارداد با بخش خصوصی قرار بود 16 تن از این نوع قارچ جمع آوری و به کشورهای اروپایی صادر شود که تاکنون 10 تن به ارزش ریالی 7 میلی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

10 هزار اصله نهال در مسیر جاده بین المللی گلستان-مشهد غرس شد

10 هزار اصله نهال در مسیر جاده بین المللی گلستان-مشهد غرس شد