مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 اسفند 1398 ساعت 08:552020-03-05پزشكي

راه کارهایی برای پیشگیری از بروز استرس در پرستاران


مهمترین عامل پیشگیری از فرسودگی شغلی، حمایت مدیریتی است، بنابراین مدیران پرستاری باید شرایطی را فراهم کنند که پرستاران به ارائه مراقبت بیمار محوری ترغیب پیدا کنند.

- ایسنا/خراسان رضوی مهمترین عامل پیشگیری از فرسودگی شغلی، حمایت مدیریتی است، بنابراین مدیران پرستاری باید شرایطی را فراهم کنند که پرستاران به ارائه مراقبت بیمار محوری ترغیب پیدا کنند.

مواجهه با مرگ، بیماران درحال مرگ و افراد مبتلا به بیماری های لاعلاج، پرستاران را در معرض استرس شغلی قابل توجهی قرار می دهد، فرسودگی شغلی مشخصه اصلی آن، استرس شغلی و نوعی واکنش تأخیری به عوامل تنش زای مزمن محل کار است.

نتایج این پژوهش نشان می دهد فرسودگی شغلی در کشورهای مختلف در پرستاران به وضوح دیده می شود.

از عواملی همچون کنترل ناچیز پرستاران بر شغل خود، عدم استقلال شغلی کافی، مواجهه با کشمکش های بین فردی، عدم وجود حمایت کافی، مواجهه با مرگ و بیماران درحال مرگ، جابه جایی در بخش های مختلف بیمارستانی که دارای بیماران با نیازهای مراقبتی متنوع هستند، کمبود منابع ضروری و حجم بالای کار به عنوان شایع ترین عوامل استرس زا در محیط کار پرستاران یاد می شود .

این پژوهش با عنوان عوامل مرتبط با فرسودگی شغلی در پرستاران به بررسی عوامل استرس زای شغلی در محیط کار پرستاران پرداخته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه کارهایی برای پیشگیری از بروز استرس در پرستاران

راه کارهایی برای پیشگیری از بروز استرس در پرستاران