مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 اسفند 1398 ساعت 08:402020-03-03پزشكي

حفظ آرامش و نشاط درونی مهم ترین گام در مقابله با کرونا


یک کارشناس مشاوره با بیان این که اضطراب، نگرانی و ترس می تواند به شدت سیستم ایمنی بدن را تضعیف و در مقابل حتی ویروس های نه چندان قوی آسیب پذیر کند، - گفت: مهم ترین گام برای مقابله با کرونا حفظ آرامش و نشاط درونی است.

زینب مرادی در گفت وگو با ایسنا در رابطه با ترس و دلهره در اوضاع کنونی کشور، بیان کرد: ترس و دلهره یک عکس العمل یا غریزه طبیعی در مقابل مخاطرات برای انسان است ولی زمانی که ترس و اضطراب بیش از اندازه باشد می تواند زندگی روزانه شخص را مختل و از لحاظ جسمی و روحی به فرد آسیب برساند.

وی ادامه داد: اگر این غریزه طبیعی به شکلی افراطی و غیر واقعی موضوعات مختلف را با بزرگنمایی رصد کند توجه و تمرکز فرد نسبت به مسئله نیز به شکلی افراطی افزایش خواهد یافت در نتیجه فرد به جای استفاده مفید از غریزه هشدار دهنده سلامتی خودش را در معرض تهدید و آسیب خواهد انداخت.

مرادی با اشاره به این که بیماری کرونا نیز مانند برخی بیماری های ناشناخته یک موقعیت ترس را در بدن ایجاد می کند، عنوان کرد: ترس و نگرانی شدید از بیمار شدن و استرس درباره سلامتی خود و اطرافیان که اگر این اضطراب ها کنترل و یا با آن ها مقابله نشود به بدن آسیب وارد می کند و علاوه بر آسیب های جسمانی، مشکلات روحی و روانی هم برای شخص ایجاد می شود که شخص احساس در خطر بودن می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حفظ آرامش و نشاط درونی مهم ترین گام در مقابله با کرونا

حفظ آرامش و نشاط درونی مهم ترین گام در مقابله با کرونا