مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 اسفند 1398 ساعت 06:352020-03-03پزشكي

پسماندهای بهداشتی را در شهر رها نکنید، پاکبان ها هم در معرض خطرند


مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با تاکید بر لزوم همکاری شهروندان برای عدم رهاسازی پسماند اقلام بهداشتی در سطح شهر در عین حال از آنها خواست که اقلام بهداشتی مصرفی همانند دستکش و ماسک را در خیابان ها رها نکنند.

- صدرالدین علیپور در تشریح روند جمع آوری زباله های سطح شهر، بیمارستان ها و اقلام بهداشتی، گفت: با شیوع ویروس کرونا در کشور در بخش پسماند خشک وتفکیک هایی که در سطح مناطق انجام می دادیم به دنبال پروتکل های وزارت بهداشت بودیم، اما دستورالعمل جدیدی به ما ارائه نشد، لذا خودمان جست و جو و مکاتباتی انجام دادیم و مشاهده کردیم در چین و در شرایط فعلی بحث تفکیک خانگی را متوقف کردند؛ چرا که امکان مخلوط شدن پسماند عفونی خانه ها با سایر پسماندها وجود دارد.

وی افزود: به این ترتیب تفکیک را متوقف کردیم؛ تمامی پسماندهای جمع آوری شده برای دفن به مجموعه آرادکوه می روند، در حال حاضر باید بیش از 6 هزار تن زباله همگی دفن شوند که برای ماشین آلات و پشتیبانی کار سنگینی محسوب می شود، اما خواستیم ریسک نکنیم و کم خطرترین کاری که در این شرایط می توان انجام داد را محقق کنیم.

وی ادامه داد: برای پسماندهای پزشکی نیز تلاش کردیم ناوگان را در این حوزه افزایش دهیم و در زمان کمتری این پسماندها را جمع آوری کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پسماندهای بهداشتی را در شهر رها نکنید، پاکبان ها هم در معرض خطرند

پسماندهای بهداشتی را در شهر رها نکنید، پاکبان ها هم در معرض خطرند