مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 اسفند 1398 ساعت 12:552020-03-01پزشكي

شیوع ویروس کرونا موجب خلوت شدن پایگاه انتقال خون بوشهر شده است


مدیرکل انتقال خون استان بوشهر گفت: شیوع ویروس کرونا باعث ترس اهداکنندگان خون از ابتلا به این بیماری و خلوت شدن پایگاه انتقال خون بوشهر شده است.

- نرگس عبیدی در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: مردم از ترس آلودگی به ویروس کرونا بیشتر در خانه هستند و همین امر باعث مختل شدن اهدای خون شده است که ادامه این شرایط می تواند زنگ در آینده مشکل ساز شود.

وی تصریح کرد: هرچند کشور با این بیماری درگیر شده است اما سایر بیماران نیاز به خون و فرآورده های خونی دارند و مراجعه نکردن مردم به پایگاه های انتقال خون می تواند بخش درمان و بیمارانی که در انتظار دریافت خون و فرآورده های آن هستند را با خطر روبرو کند.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر گفت: شیوع ویروس کرونا در کشور باعث ترس اهداکنندگان خون از ابتلاء به این بیماری و خلوت شدن این پایگاه ها شده است.

عبیدی اضافه کرد: برای اطمینان بخشی از سلامت اهدا کنندگان در پایگاه های انتقال خون معاینه های بالینی اختصاصی مربوط به تشخیص این ویروس انجام می شود و اگر سلامت اهدا کننده تأیید شود بقیه اقدامات معمول برای خون از آنان انجام می شود.

وی تأکید کرد: مردم ضمن رعایت نکات پیشگیری از ابتلاء به ویروس کرونا هم سلامت خود را تضمین و هم با اهدای خون به سلامت جامعه کمک کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شیوع ویروس کرونا موجب خلوت شدن پایگاه انتقال خون بوشهر شده است

شیوع ویروس کرونا موجب خلوت شدن پایگاه انتقال خون بوشهر شده است