مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 9 اسفند 1398 ساعت 04:102020-02-28پزشكي

هر سرماخوردگی، کروناویروس نیست


استاد اپیدمیولوژیست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به بسیج امکانات نظام سلامت و دانشگاه ها در راستای پیشگیری از بیماری کروناویروس، - استاد اپیدمیولوژیست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به بسیج امکانات نظام سلامت و دانشگاه ها در راستای پیشگیری از بیماری کروناویروس، گفت: هر سرماخودرگی، کرونا ویروس نیست و حتی اگر فرد مبتلا به کرونا ویروس شود به این معنا نیست که حتما منجر به مرگ می شود؛ بلکه میزان کشندگی آن نسبت به سارس و مرس بسیار پایین تر و عوارض آن کمتر است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر حمید سوری - رییس مرکز تحقیقات ارتقای ایمنی و پیشگیری از مصدومیت ها با اشاره به سوابق تاریخی اپیدمی های جهانی، نگرانی مردم را قابل درک و منطقی برشمرد و در عین حال دانش و تجربه بشر در حال حاضر را در مقابله با این بیماری قابل قبول دانست.

وی با اشاره به تاثیر اپیدمی ها بر روی مسایل اقتصادی و روانی گفت: مسلما بسیاری از تعاملات اقتصادی و اجتماعی تحت تاثیر اپیدمی ها قرار گرفتند و اگر برخورد مناسب و اصولی با این موضوع نداشته باشیم باعث بروز مشکلاتی در جامعه خواهد شد.

ترس عمومی به حل مسئله کمک نمی کند این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه ترس و وحشت عمومی نه تنها به حل مسئله کمک نمی کند، بلکه باعث انتشار بیشتر بیماری می شود، گفت: ویروس کرونا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هر سرماخوردگی، کروناویروس نیست

هر سرماخوردگی، کروناویروس نیست