مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 اسفند 1398 ساعت 20:352020-02-27دانش

قربانیان کرونا را می توان بدون غسل و تکفین دفن کرد


دبیرخانه شورای عالی افتاء استان کردستان با صدور فتوایی امروز اعلام کرد به استناد قواعد متعدد فقهی می توان قربانیان بیماری مخوف کرونا را اضطراراً بدون غسل و تکفین دفن کرد.

- ایسنا/کردستان دبیرخانه شورای عالی افتاء استان کردستان با صدور فتوایی امروز اعلام کرد به استناد قواعد متعدد فقهی می توان قربانیان بیماری مخوف کرونا را " اضطراراً بدون غسل و تکفین" دفن کرد.

حکم فقهی شورای عالی افتای کردستان در پی استفتای دانشگاه علوم پزشکی کردستان از این نهاد مذهبی اهل سنت مبنی بر اظهار نظر در خصوص نحوه غسل و کفن و دفن قربانیان احتمالی ویروس کرونا در کردستان صادر شده است.

استان کردستان از جمله استان های آلوده به ویروس کرونا است و امروز رسماً رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت از مثبت بودن آزمایش یک کردستانی خبر داد.

دانشگاه علوم پزشکی کردستان در پرسش خود از شورای عالی افتای کردستان تایید کرد که تشریفات شرعی و غسل دادن و تکفین قربانیان ویروس کرونا احتمال سرایت بیماری به دیگران را تقویت می کند.

بر همین اساس، شورای افتا استان کردستان فتوا داده: با عنایت به اتفاق نظر متخصصان بیماری های عفونی، میکروبیولوژی و متخصصان ریه و مجاری تنفسی، براین موضوع که ویروس کووید19 بسیار مسری و خطرناک است و تشریفات شرعی مربوط به تجهیز اجساد جانب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قربانیان کرونا را می توان بدون غسل و تکفین دفن کرد

قربانیان کرونا را می توان بدون غسل و تکفین دفن کرد