مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 اسفند 1398 ساعت 11:102020-02-26اجتماعي

اهمیت حوضی که در چهارباغ دفن می شود


مدتی است که پروژه ساخت یک حوض بر روی بقایای کشف شده نخستین حوض خیابان چهارباغ عباسی کلید خورده و عملیات ساخت آن هم رو به اتمام است؛ حوضی جدید بر روی حوض تاریخی ای که یک پژوهشگر مطالعات صفوی، - ایسنا/اصفهان مدتی است که پروژه ساخت یک حوض بر روی بقایای کشف شده نخستین حوض خیابان چهارباغ عباسی کلید خورده و عملیات ساخت آن هم رو به اتمام است؛ حوضی جدید بر روی حوض تاریخی ای که یک پژوهشگر مطالعات صفوی، آن را چراغ راهی در شناخت مکان های احتمالی سایر حوض های چهارباغ و رسیدن به فهم درستی از ساختار آب رسانی به بخش های گوناگون این بافت تاریخی ارزشمند می داند.

زهره سلطان مرادی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: صفویان در شهرهای بزرگ ایران خیابان های مرکزی پهنی ایجاد می کردند که در دو سویشان ردیف هایی از درختان کاشته می شد و برای آبیاری درختان و نیز برای تلطیف فضای شهر، جوی های دائمی آب در کنار این خیابان ها جاری می شد.

این مدرس دانشگاه، با اشاره به تاریخ شکل گیری چهارباغ اصفهان ادامه داد: ساخت خیابان چهارباغ در سال 1006 هجری قمری آغاز شد و تا سال 1011 هجری قمری به درازا کشید.

در جبهه شرقی خیابان، باغ خرگاه، باغ بلبل، مدرسه چهارباغ، باغ توت، مهمان خانه درویشان نعمت الهی و شیرخانه ساخته شد و در جبهه غربی باغ هشت گوش، باغ تخت، باغ مو، مهمان خانه درو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اهمیت حوضی که در چهارباغ دفن می شود

اهمیت حوضی که در چهارباغ دفن می شود