مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 اسفند 1398 ساعت 07:162020-02-20فرهنگي

حیات بشر بدون هنر موسیقی امکان پذیر نیست


فاطمه کرمپور چهارشنبه شب در آیین اختتامیه سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر در بوشهر افزود: هنر موسیقی با زبان جهانی انسان ها را به هم متصل می کند و موجبات انتقال پیام توسط موسیقی دان ها را فراهم می سازد.

وی بیان کرد: تصور دنیا بدون موسیقی و صوت زیبای کائنات بسیار دشوار است و انسان در طول تاریخ تا به امروز با موسیقی عجین و همراه بوده و جای این مهم همواره در رویدادهای اجتماعی، آیین های مذهبی و در تمامی فرهنگ ها هیچ گاه خالی نخواهد بود.

کرمپور بااشاره به همراهی موسیقی از بدو تولد تا لحظه مرگ با انسان گفت: فعالیت و حیات بشر، مذاهب، مکاتب، توسعه علم و حتی انقلاب ها خالی از پدیده هنر موسیقی امکان پذیر نیست.

وی ادامه داد: جشنواره موسیقی فجر به عنوان مهم ترین رویداد موسیقیایی کشور هر ساله با تنوع فرهنگی و اقلیمی مختلف، بستر تولید آثار فاخر فرهنگی و هنری را فراهم می کند.

کرمپور تصریح کرد: پرهیز از تمرکز گرایی و توجه به خرده فرهنگ ها و موسیقی نواحی و اقوام به عنوان سرمایه های ملی، از رویکرد جدید معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر برگزاری جشنواره موسیقی فجر در استان ها است.

وی بیان کرد: جشنواره امسال علاوه بر تهران در هشت استان کشور از جمله استان های آذربایجان شرقی، بوشهر، زنجان، خوزستان، گلستان، مازندران، منطقه آزاد ارو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حیات بشر بدون هنر موسیقی امکان پذیر نیست

حیات بشر بدون هنر موسیقی امکان پذیر نیست