مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 بهمن 1398 ساعت 17:162020-02-16بين الملل

ضرورت آمادگی مردم در برابر موج برف در استان اردبیل


از ظهر یکشنبه نشانه ایی از ابر در آسمان اردبیل پدیدار شده و رفته رفته ضمن افزایش تراکم ابر و مه دامنه آن به تمام نقاط این استان کشیده شده و این درحالیست که باوجود اقدام های گسترده نیروهای امدادی، زخم های آزاردهنده ناشی از بحران برف هفته گذشته در منطقه و به خصوص در مناطق کوهستانی جنوب این استان هنوز التیام نیافته است.

ساکنان شهرستان های اردبیل، نیر ،نمین ، سرعین ، خلخال و مشگین شهر سرتاسر دوشنبه هفته گذشته را شاهد سنگین ترین بارش برف از ابتدای فصول سرد امسال تاکنون بودند و در بعضی نقاط جنوب استان اردبیل در شهرستان خلخال شدت آن به اندازه ای بود که سبب شد مردم منطقه بی سابقه ترین ریزش برف طی 35 سال گذشته را تجربه کنند.

ارتفاع برف در سطح گذرگاه های درون شهری خلخال از نیم متر فراتر رفت و در روستاهای کوهستانی تا یک متر نیز رسید و در نقاطی بارش آن به همراه وزش باد شدید و وقوع پدیده کولاک سبب انباشت برف در زمین های کولاک گیر تا سه متر هم شد.

با گذشت یک هفته از بروز بحران برف در جنوب استان اردبیل هنوز حجم هنگفتی از برف در سطح گذرگاه های درون شهری خلخال باقیست و تردد رهگذران پیاده و سواره به کندی انجام می گیرد.

وضع روستاهای واقع در مناطق کوهستانی خلخال به مراتب دشوارتر است به گونه ای که باوجود اقدام های گسترده راهداران در برفروبی و ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت آمادگی مردم در برابر موج برف در استان اردبیل

ضرورت آمادگی مردم در برابر موج برف در استان اردبیل