مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 بهمن 1398 ساعت 21:152020-02-12فرهنگي

کتاب نیم قرن شعر بوشهر روانه بازار کتاب شد


بشیر علوی در گفت وگو با خبرنگار مهر در زمینه انتشار این کتاب چنین اظهار داشت: این کتاب چهارمین اثر من است و به نام نیم قرن شعر بوشهر و با عنوان فرعی نقد جریان های شعر معاصر بوشهر ، با نشر روزگار در دو جلد و پنج فصل با جلدسخت و تیراژ 1000 جلد روانه بازار شد.

این استاد دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر گفت: تمامی دفترهای شعری چاپی استان بوشهر بعد از انقلاب در این اثر موردنقد دانشگاهی و علمی قرارگرفته است.

علوی در ادامه بیان داشت: این اثر به جریان مختلف شعری از جمله جریان سنت گرای معاصر، نیمه سنتی، نو، گویشی و طنز معیار پرداخته است و جنم و شمای اصلی این اثر نقد است.

وی با بیان اینکه بر این اساس تمامی مجموعه های شعری استان در این کتاب در نیم قرن اخیر موردنقد و واکای علمی و پژوهشی قرارگرفته است، افزود: کتاب به پنج فصل تقسیم شده است و اشعار موجود هر جریان در همان جریان مورد واکاوی قرارگرفته است.

علوی خاطرنشان کرد: در پردازش و نقد شعرها شیوه کار بر اساس نخست اندکی زندگی نامه علمی و هنری شاعر مطرح شده و در ادامه، در ابتدا، دفتر شعری را با توجه به ساختار موجود و رویکرد زبانی و بُعد واژگانی و ترکیبات موردنقد و واکاوی قرارگرفته که آیا در این زمینه ها موفق بوده است یا خیر.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کتاب نیم قرن شعر بوشهر روانه بازار کتاب شد

کتاب نیم قرن شعر بوشهر روانه بازار کتاب شد