مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 14 بهمن 1398 ساعت 08:002020-02-03اقتصادي

پای لنگ بخش خصوصی در پیکره صادرات محصولات کشاورزی لرستان


لرستان با وجود ظرفیت بالای بخش کشاورزی، تنها33 صدم درصد از ارزش محصولات صادراتی کشور را به خود اختصاص داده، که این ضعف با ورود بخش خصوصی قوی تا حد زیادی برطرف خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از خرم آباد، دولت آمریکا طی دو سال گذشته تحریم های همه جانبه و ظالمانه ای در حوزه های نفت، معادن، دارو، غذا و صنعت  علیه ملت ایران  ایجاد کرده که در راستای این تحریم ها، درآمدهای ارزی کشور کاهش پیدا کرده است.

بسیاری از کارشناسان اقتصادی معتقدند که دولت بایستی با سرمایه گذاری در حوزه های گردشگری، صنایع دستی و کشاورزی درآمدهای ارزی که بر اثر تحریم از بین رفته را جبران کند.

  ارزش سه هزار و 747 میلیون دلاری صادرات محصولات کشاورزی کشور بخش کشاورزی در سال گذشته با صادرات 50 هزار و 15 هزار تن محصول به ارزش سه هزار و 747 میلیون دلار توانسته 9 درصد از ارزش صادراتی کشور را به خود اختصاص دهد.

مسؤولان دولتی به دنبال این هستند که این میزان را در سال جاری افزایش دهند، پس از اطلاع از ارزش بالای صادرات محصولات کشاورزی این سوال  مطرح شد که استان لرستان با توجه به شرایط آب و هوایی  چهار فصل خود و سرشار بودن از منابع آبی چه سهمی از صادرات محصولات کشاورزی کشور دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پای لنگ بخش خصوصی در پیکره صادرات محصولات کشاورزی لرستان

پای لنگ بخش خصوصی در پیکره صادرات محصولات کشاورزی لرستان