مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 بهمن 1398 ساعت 15:302020-01-28اقتصادي

کشت گل های خوشبو نسترن در مرودشت


گل نسترن برای نخستین بار در مرودشت کشت شد - ، مرکز فارس، کارشناس زراعت جهاد کشاورزی حومه مرودشت گفت: برای نخستین بار یک هکتار از زمین های این منطقه به کشت گل نسترن اختصاص یافت.

وی افزود: از هر هکتار بیش از هفت هزار لیتر عرق نسترن تولید می شود.

رویا پل خانی با بیان اینکه تاریخ کاشت مناسب گل نسترن در مرودشت از پاییز تا اواخر زمستان است، افزود: هر زمانی که برف و یخبندان نباشد می توانیم قلمه نسترن را به زمین بنشانیم.

وی تصریح کرد: این گیاه از سال سوم به بعد اقتصادی می شود، متوسط برداشت آن از هر هکتار حدود سه تن و ازدیاد آن نیز به وسیله کاشت بذر و قلمه صورت می گیرد.

این کارشناس با اشاره به اینکه از گل و میوه ی نسترن در صنایع دارویی استفاده می شود، بیان کرد: میوه گل نسترن به علت دارا بودن املاح معدنی و ویتامین C در درمان اختلاط خونی، بیماری های ناشی از التهاب و ورم کلیه ها به کار می رود.

پل خانی با اشاره به اینکه مرودشت به دلیل دارا بودن آب و هوای مناسب مستعد کشت انواع گیاهان زراعی و باغی است خاطر نشان کرد: بیش از 2800 هکتار انواع گیاه دارویی در مرودشت کشت شده است.

نسترن (Rosa canina) نوعی رز وحشی با گل های ریز است که به رنگ های سفید، قرمز و گاهی زرد یافت می شود و دارای بوی کم، اما مطبوعی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشت گل های خوشبو نسترن در مرودشت

کشت گل های خوشبو نسترن در مرودشت