مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 بهمن 1398 ساعت 21:052020-01-27پزشكي

کشف جدید درباره بزرگراه های مغزی


این یافته ها در درک بهتر از بیماری های همچون ام اس به دست می دهند که در آن، غلاف میلین از بین می رود - به نقل از پایگاه خبری یورک الرت‎، محققان علوم پزشکی در موسسه علوم اعصاب هلند با روشی نوین موفق شدند چگونگی انتقال پیام های الکتریکی را که با سرعت بالا در مغز جابه جا می شوند نشان دهند.

به نظر می رسد، میلین که غلافی به دور نورون ها است یک کابل موازی می سازد که امواج مختلف الکتریکی می سازد و این امواج به روشی بسیار پیچیده تر از آنچه پیشتر تصور می شد سفر می کنند.

این یافته ها به ما امکان می دهد تئوری ها و تجهیزات بهتری بسازیم تا درک بهتری از بیماری های همچون اختلالات نورولوژیک و ام اس داشته باشیم که در آن ها غلاف میلین نورون ها از بین می رود.

مغز از حدود یکصد میلیارد نورون یا سلول عصبی تشکیل شده است که همه این نورون ها باید با یکدیگر مرتبط باشند و این ارتباط از طریق پیام های الکتریکی ای صورت می گیرد که سرعت انتقال آن ها تا 360 کیلومتر بر ساعت هم می رسد.

پروفسور مارتن کول از موسسه علوم اعصاب هلند گفت: ما می دانیم که این روند، به حضور غلاف میلین نیازمند است که شامل لایه های متعددی از مواد چربی است که دور عصب را احاطه کرده اند؛ میلین اغلب به صورتی رفتار می کند که پتانسیل های الکتریکی را به صورت پرشی و در طول مسیر کابل های عصبی انتقال م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف جدید درباره بزرگراه های مغزی

کشف جدید درباره بزرگراه های مغزی