مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 دی 1398 ساعت 11:362020-01-01دانش

در آینده برخی وظایف پژوهشگر به ماشین سپرده می شود


مدیر گروه آینده پژوهشی دانشگاه اصفهان گفت: در آینده با مشکل کمبود اطلاعات و دیتا مواجه نیستیم، بلکه نادانی و مشکل اصلی چگونگی کار با این حجم دیتا خواهد بود.

- ایسنا/اصفهان مدیر گروه آینده پژوهشی دانشگاه اصفهان گفت: در آینده با مشکل کمبود اطلاعات و دیتا مواجه نیستیم، بلکه نادانی و مشکل اصلی چگونگی کار با این حجم دیتا خواهد بود.

محسن طاهری امروز (چهارشنبه) در همایش گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری و تجلیل از پژوهشگران برتر و حامیان پژوهش جهاد دانشگاهی واحد اصفهان و صنعتی اصفهان که در دانشگاه اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: در عصری قرار داریم که عصر شتابگیری تکنولوژی است.

در زمان های گذشته، برای پیشرفت فناوری صدها یا 200 سال زمان لازم بود، اما اکنون اوضاع تغییر کرده و تکنولوژی با سرعت فزاینده ای در حال تغییر است.

وی افزود: براساس آمار در طول 9 سال اخیر میزان دیتاهای دنیا 10 برابر رشد کرده و از صفر زتابایت به 160 زتابایت رسیده است و در سال 2025 ده برابر می شود و این یعنی دیتا در دنیا 10 برابر رشد می کند.

دنیای آینده نمایی و غیرخطی است عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان با اشاره به نظر کارشناسان غربی گفت: در آینده با مشکل کمبود اطلاعات و دیتا مواجه نیستیم، بلکه نادانی و مشکل اصلی چگونگی کار با این حجم دیتا خواهد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در آینده برخی وظایف پژوهشگر به ماشین سپرده می شود

در آینده برخی وظایف پژوهشگر به ماشین سپرده می شود