مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 28 آذر 1398 ساعت 09:402019-12-19اقتصادي

رونق صادرات در مرز کیله سردشت


از ابتدای سال تاکنون 280 میلیون تن کالا به ارزش 213 میلیون دلار از گمرک کیله سردشت به کشور عراق صادر شده که در مقایسه با سال گذشته 90 درصد رشد دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما مرکز آذربایجان غربی،فرماندار سردشت با اشاره به اهمیت بازارچه کیله این شهرستان گفت: بازارچه مرزی کیله یکی از بازارچه های مهم و فعال اقتصادی استان آذربایجان غربی به شمار می رود که در جهت توسعه و معیشت اقتصادی مردم منطقه نیز نقش بسزایی دارد.

اقصی نخشی پو افزود: با توجه به اینکه این بازارچه موقعیت ویژه ای دارد و نزدیک مراکز بزرگ جمعیتی کشور عراق از جمله سلیمانیه، کرکوک و اربیل است که بیشترین مشتریان کالا های ایرانی هستند مقدار زیادی از کالا ها و تولیدات داخلی از این مرز به بازار هدف صادر می شود و باعث شده تعداد زیادی از شهروندان اشتغال پیدا کنند.

وی تصریح کرد: در سالجاری 280 میلیون تن کالا به ارزش بیش از 213 میلیون دلار از این گمرک صادرات انجام گرفته که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 90 درصد رشد داشته و پیش بینی می شود این میزان تا پایان سال به بیش از 300 میلیون دلار برسد.

وی بیان کرد: عمده کالا های صادراتی سیمان، مصنوعات فلزی، پلاستیکی و شیشه ای، صیفی جات و میوه، ایزوگام و پوکه معدنی، مواد شوینده و بهداشتی بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رونق صادرات در مرز کیله سردشت

رونق صادرات در مرز کیله سردشت