مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 آذر 1398 ساعت 08:402019-12-08سياسي

مورددار های تهران ثبت شدند


وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لوح ثبتی پنج اثر تاریخی تهران را که در طول سال های گذشته عرصه و حریم آن ها مخدوش شده یا حتی احتمال تخریب شان وجود داشت، - امضا کرد؛ تا برای حفاظت از آن ها پیگیری های جدی تری انجام شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ساختمان موسوم به جیپ بلیز در خیابان اکباتان تهران، تیر ماه امسال در فهرست مزایده های منتشر شده ی شرکتی دولتی در روزنامه های کثیرالانتشار دیده شد.

بنایی تاریخی که متعلق به شرکت ماشین سازی جیپ که توسط وارطان در دوره پهلوی دوم ساخته شد، اما از حدود 30 سال گذشته متروکه مانده بود، بعد از کاربری اش به عنوان دفتر شرکت جیپ، مدتی نیز دفتر فروش داروهای کارخانه لدرولی خاندان خسروشاهی بود و پس از آن هرچند در مالکیت شرکت پارسا درآمد، اما فقط مدت کوتاهی دفتر این شرکت بود و سپس متروکه شد.

ساختمانی که از نظر پلان معماری، بخصوص معماری مدرن در بین معماری های همدوره خود مطرح بود، قیمت پایه ی آن در زمان مزایده، دو هزار و 663 میلیارد ریال اعلام شده بود.

هر چند مزایده ی یک بنای تاریخی به منزله ی تخریب آن نخواهد بود اما در این میان یک نکته این احتمال را قوی تر می کند که مالک بعدی بتواند راحت تر برای تخریب آن قدم بردارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مورددار های تهران ثبت شدند

مورددار های تهران ثبت شدند