مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 آذر 1398 ساعت 07:062019-11-25سياسي

تپه های سنندج شناسنامه و سرگذشت شهر است/ دست اندازی به تپه ها ممنوع!


رییس کمیسیون عمران شورای شهر سنندج، گفت: تپه های شهر سنندج هرکدام از ویژگی و سرگذشتی خاص برخوردارند که شناسنامه آن بوده و با اجرای مصوبه شورای شهر مشخصات تپه ها ثبت می شود.

- تپه های سنندج شناسنامه و سرگذشت شهر است/ دست اندازی به تپه ها ممنوع! ایسنا/کردستان رییس کمیسیون عمران شورای شهر سنندج، گفت: تپه های شهر سنندج هرکدام از ویژگی و سرگذشتی خاص برخوردارند که شناسنامه آن بوده و با اجرای مصوبه شورای شهر مشخصات تپه ها ثبت می شود.

مجید شاه اویسی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: سنندج، به عنوان شهر هزار تپه و نیز هزار مسجد شناخته شده و این بیانگر آن است که تپه ها و مساجد نمادهای شهر است، همچنین با توجه به وجود چشمه هایی شاخص نمی توان این شهر را از چشمه ها و محلات قدیمی آن جدا دانست.

وی با اشاره به هویت شهرها، افزود:هویت برخی از شهرها با شاخص های مذهبی و توریستی تعریف شده است و تعدادی نیز مانند شهر سنندج با شاخص هایی چون تپه، چشمه، مساجد و ساختمان های قدیمی آن تعریف شده و حتی نام گذاری برخی محلات متأثر از اسامی تپه ها بوده که شامل تپه توس نوذر، شیخ محمدباقر، اولیا بک، شیخ محمدصادق و غیره است.

رییس کمیسیون عمران شورای شهر سنندج، بیان کرد: در 40 سال گذشته جمعیت شهر سنندج افزایش چشم گیری داشته و با توجه به ضرورت سرپناه، ساخت وسا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تپه های سنندج شناسنامه و سرگذشت شهر است/ دست اندازی به تپه ها ممنوع!

تپه های سنندج شناسنامه و سرگذشت شهر است/ دست اندازی به تپه ها ممنوع!