مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 آبان 1398 ساعت 12:202019-11-21بين الملل

هشدار سازمان جهانی بهداشت از سلامت زندانیان در اروپا


سازمان جهانی بهداشت با اشاره به ضعف نظارت و بررسی سلامت زندانیان در اروپا، در خصوص تعداد بیش از حد و آمار خودکشی زندانیان در این کشور ها هشدار داد - ‎‏‏‎، به نقل از خبرگزاری فرانسه، سازمان جهانی بهداشت روز سه شنبه اعلام کرد، مقامات زندان ها در اروپا اقدامات کافی برای نظارت بر سلامت زندانیان به عمل نمی آورند و این بدان معناست که زندانیان از اقدامات درمانی لازم بهره مند نمی شوند و بدون حمایت های کافی آزاد می شوند.

این نهاد وابسته به سازمان ملل هشدار داد: قصور این مقامات هزینه گزافی به جامعه تحمیل می کند و به فشار ها بر بخش بهداشت عمومی خواهد افزود.

سازمان جهانی بهداشت اطلاعاتی را از 39 کشور اروپایی در سال های 2016 و 2017 جمع آوری و توصیه کرد در زندان ها آزمایش های مربوط به بیماری سل، مشکلات روحی زندانیان، بیماری های مقاربتی و اعتیاد انجام شود.

دکتر بنته میکلسن از دفتر سازمان جهانی بهداشت در اروپا اعلام کرد با محکومیت یک فرد به حبس آزادی وی سلب می شود، اما این فرد نباید از سلامت و حق خود برای برخورداری از سلامت نیز محروم شود.

وی افزود: در نظر مسئولان سازمان جهانی بهداشت به منظور گسترش سلامت عمومی در جهان و بهبود سلامت روحی و جسمی همه افراد ضروری است که به زندان ها به عنوان فرصتی برای تغییر شیوه زندگی نگریسته شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار سازمان جهانی بهداشت از سلامت زندانیان در اروپا

هشدار سازمان جهانی بهداشت از سلامت زندانیان در اروپا